fredag 22 februari 2013

En doft av fredag...

Fick en liten komplimang idag för min doft, antar att det var parfymen hon tänkte på ;) Jag har inte kunnat hålla mig så nu har jag börjat med min sommarparfym igen, HEAT RUSH av Beyonce. Den är djupt fruktig, som en fruktkaramell. Det jag älskar med den är att den luktar frukt och sött iställetför frukt och skarpt (eller fräscht som det kallas...). Jag älskar varma djupa dofter och gillar att dofta som något man kan äta och som jag inte börjar nysa av ;)

Andra parfymer jag gillar är Vanillaav Alyssa Ashley som faktiskt luktar ät-vanilj, med den doftar man som ett bageri/konditori vilket väcker mysiga känslor i många människor. Den kan också påminna om marshmallows! Min vinterparfym är Fantasy av Britney Spears, den är den mest 'parfymiga' jag har men även den håller sig till varma godis- och gott-noter. En doft som funkar året runt (det gör även Vanilla) är Body Shopsjordgubbsdoftande body mist, söt, sockrig och mjuk jordgubbsdoft helt enkelt. Min kärlek doftar Code av Armani, sjukt god herrdoft som också den är väldigt varm.


Ibland kan det ju till och med räcka med att smörja in sig ordentligt med en bra body butter. Jag är ju en sucker för body butter som kommer från Body Shop. För det första så funkar dom verkligen, jag har svårt att bli så len av någon annan creme jag provat och för det andra så doftar dom ju helt awesome! Den jag använder mest är Strawberry. Sambon använder Shea och Almond som funkar väldigt bra på män utan att dofta skarpt och övermanligt. I kylen ligger även en burk med Peach och en med Raspberry och väntar på mig! Jag brukar passa på att köpa på mig lite olika under mellandagsrean eftersom dom brukar ha väldigt bra erbjudanden då och förvarar dom i kylskåpet för säkerhetsskull.

Idag såhär dagen efter vår fest igår så har jag rockat mina finaste träningskläder (och skönaaa!) så jag är redan i fredagsstämning. Nu väntar en myskväll med min älskade <3 Du och jag hjärtat!


Önskar alla en fin fredakväll! XOXO


*** ENG ***
A scent of friday...
Got a little compliment today about my scent, I assume she ment my parfume ;) I have already started wearing my summer perfume again, HEAT RUSH byBeyoncé, a fruity, warm perfume.
I love warm, deep scents that smells like something sweet you can eat!
Other favourites are Vanilla by Alyssa Ashley, brings you to a bakery! My winter perfume is called Fantasy by Britney Spears, also this one is deep and makes me think of candy!
Another favourite is Body Shop's Strawberry body mist with its really sweet, soft and sugary scent.
My beloved one uses Code by Armani, an awesome warm perfume for men.
Sometimes putting on a body butter can do the trick, I love Body Shop's body butter an use Strawberry, Peach and Rasberry awaits in my fridge. My man use Shea and Almond that works really well for men.
A day like this, after our party last night, I've been rocking my prettiest sportswear and is already in friday mood, now time for a cozy evening with my beloved. <3 U and me honey!
Wish u all a great friday!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar