onsdag 20 februari 2013

Fuel...

Igår fick jag och sambon äntligen hem våra sprillans Nike+ Fuelbands (min julklapp från honom) efter att dom varit på vift i New York och Island! Igår kväll när vi kom hem från gymmet startade vi upp dom och började genast tävla. Dom är en väldigt rolig gadget som motiverar och som dessutom är snygga och får folk att säga ”wow, now that's the future...” med sin coola design. Fuelbandet mäter kalorier och steg som den sen slår ihop till fuel points. Man sätter sitt eget goal på hur många points man ska ha tjänat ihop på en dag och den nollställer sig vid midnatt. Alla stats sparas online så att man kan se dom på mobilen och på nätet, där kan man också se grafer över hur man aktiverat sig.

Sedan årsskiftet har jag och sambon tävlat om flest SATS-checkins, men den tävlingen blir ju väldigt ojämn såfort någon väljer att träna ute eller i dojo istället för på gymmet, så det ska bli kul att jämföra våra resultat med fuelbandsen. Det är ju även bra på det vis att man kan se hur många kalorier man gör av med på en dag och utefter det anpassa sin kost så man inte äter mer/för lite. Litet minus att det inte också är en pulsmätare, men nån måtta får det väl vara? ;)

Såhär ser dom ut. Svårt att slita ögonen från den...


En annan typ av fuel (vän-kärleksfuel) fick jag idag på lunchen när jag hälsade på min fina Lisen som jobbar på Taverna Brillo på Sturegatan! Jättegod majskyckling med bulgur och grönsaker blev det, supergott och nyttigt tänkte jag. MEN så blev det tvångs-glass på det. Det är jag dock tacksam för, det var den kanske godaste glassen jag någonsin ätit. Pistage och hasselnöt... Glassbaren kommer ha mig som flitig besökare i sommar...





*** ENG ***
Me and my boyfriend finally got our Nike+ Fuel bands! Now we can really start competing against each other! They measure calories, steps and ads them up to fuel points. You can also see your progress in mobile app and online. Really cool, good looking and futuristic gadget to have!
I also got another king of fuel today (friend-love fuel) when I visited my lovely Lisen at her job at Taverna Brillo at Sturegatan. Got a really nice healthy corn chicken with other yummy stuff. After that she made me eat their ice cream although today is no candy day. But boy was I greatfull after I ate it! Best ice cream ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar