måndag 25 februari 2013

Helgbilder!

Min älskade sambo och jag brukar göra en lite annorlunda frukost på helger, lite mer frukt, lite mer bröd och pålägg och te eller kaffe som man faktiskt hinner dricka klart. På lördagsmorgonen hade vi bland annat det här fruktfatet framme, med honungsmelon, vindruvor och granny smith och så gjorde jag mig en grym macka på pumpabröd, philadelphiaost och avokado.



När vi myst klart skjutsade jag honom till gymmet, själv åkte jag norröver till mina fina föräldrar. Stannade påvägen och köpte en fantastikt jättegod take away latte (på Arabicabönor) från Barista Fair trade coffee! Men så är ju också kaffe i bilen lite godare än allt annat kaffe ;)


På kvällen fick fuel bandet mig att gå ut en halvtimme på promenad medan jag kvällspratade i mobilen med sambon. Luften är så frisk när man kommer bort från Sthlm och det är så skönt tyst, speciellt med snön som bäddat in hela landskapet... När jag nått mitt goal på fuel bandet klev jag in i värmen igen och så myste vi med lite gott framför tv:n! <3

Nästa dag åkte jag till Uppsala och träffade min vän A som jag inte träffat på väldigt länge. Det kändes direkt som att vi inte alls hade haft någon lång paus och kom snabbt in i samtalsämnena. Vi tog en fika på Waynes och åt surdegstoast, jag kunde inte hålla mig från att prova en av deras macrons, den var ju så glittrig! A bjöd sen på en sjukt god laxpaj som jag MÅSTE få receptet till! Sconesdeg, palsternacka, philadelphia, lax...


Hon hade en parfym som hon själv inte tycker hon passar i så jag fick ärva den. Tror att jag kommer passa i den, iaf vid vissa tillfällen. Flaskan är sjukt fin! ”Sexy Little Things Noir Love Me” av Victoria's Secret.


När jag sen kom hem efter en tråkig och trött bilfärd i dimman så hade min underbara sambo tvättat vita lakan så att vi äntligen kunde bädda om till ett nytt bäddset. Nyponros från IKEA i kombo med handbroderade örngott från mammas brudkista (Funderar på att börja brodera... Personliga tygservetter, örngott eller annat kul...). Blev en jättehärlig sekelskiftesstil!


Hoppas Din helg var fin, det var min! <3


***ENG***
Weekend pictures!
My man and I makes a funnier breakfast each weekend. This time with fruits seen in pic, pumpkin bread with cream cheese and avocado and tea that I actually have time to drink!
I drove him to the gym, kissed goodbye and drove up north to my awesome parents. Fuelband made me go for a walk, love the atmosphere there, silent and clean fresh air.
Next day I went to Uppsala and met my friend A. Had some coffe, a sandwich and a cute pink macron! Later A made a salomon pie, it was awesome and I NEED the recepie!
She had the perfume ”Sexy Little Things Noir Love Me” by Victoria's Secret but she thought it didn't fit her so she gave it to me. Supercute bottle!
When I came home my love had washed white sheets so that we could make our bed with our new linen ”Nyponros” by IKEA.
Hope your weekend was great, mine was! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar