torsdag 21 februari 2013

Morgonträning och Cupcake STHLM!

Vissa kvällar är jag så rastlös att jag kommer på en superbra idé – morgonträna innan jobbet nästa dag! När jag vaknar på morgonen nästa dag tycker jag att det var en väldigt dålig idé men är för envis och stolt för att inte göra det som jag lovat mig själv och talat om för sambon att jag ska göra, så jag ger mig iväg ändå sur som ett äppelkart. Men när jag väl är där börjar jag bli lite taggad, jag har ju ändå tagit mig dit. Jag drar på mig löparskorna, ställer mig på bandet, slår på asbra musik och går och joggar tills jag känner mig nöjd eller inte orkar mer för att jag är relativt nyvaken. SATS medis omklädningsrum är, tidig vardagsmorgon, lite som Yasuragi Hasseluddens tysta omklädningsrum och ger mig en harmonisk måbra-ta-hand-om-mig-själv-känsla that keeps me coming back. DEN känslan ger ett otroligt driv, en känsla som jag vet att jag kommer få och som är SÅ värd att kämpa sig upp på morgonen för. Prova! :)

På lunchen smet jag och sambon från kontoret och käkade fräschaste salladen i stan. Den finns i Söderhallarna och köps på Café SöderEspresso . Den vi väljer att äta ser ut såhär. Innehåller alltså räkor, tonfisk, keso, majs, sallad, gurka, tomat, ägg och avokado. Avokadon är ALLTID fräsch, har den blivit brun byter dom ut den. Salladen går att variera med bara räkor/tonfisk/kräftstjärtar eller kombinationer mellan de tre. Luvs it!


När vi skulle upp till kontoret igen så skulle ett lass från CupcakeSthlm också åka hiss, vi skojade och frågade vilken våning dom skulle till och lät besvikna av att dom skulle ner i källaren. Sambon sa att han trodde att vår chef tagit sitt förnuft till fånga och beställt upp cupcakes. Då sa en av cupecake-ägarna att vi skulle ta med en låda till vår chef. Sambon sa att sannolikheten att lådan skulle ta sig fram till chefen var liten, varpå ägaren gav oss en låda till som vi lovade att ge till vår VD. Så sjukt snällt av honom verkligen! Två askar med 6st mini-cupcakes i varje! Galet goda! Och ja... vi gav faktiskt chefen den andra asken ;)




*** ENG ***
Sometimes I jog at the gym in the morning before work. The idea seems awesome the evening before, stupid the morning after, better while doing and awesome after it's done. Love the time taking a shower and getting ready for work, in silence.
We ate a really good sallad at lunch, bought it from Café SöderEspresso, see picture! 
After lunch CupcakeSthlm owner gave us two boxes with mini cupcakes! So sweet! They taste soooo good! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar