fredag 29 mars 2013

Tittägg...

Påsklunchen hos sambons mor blev till en heldag. Många praliner och samtalsämnen blev det, mysigt! Hon hade skaffat ett tittägg, ett ägg av socker och kristyr. Detta är ytterligare ett extremt kitchigt påskpynt, men galet imponerande hantverk! Tror att hon hade köpt sitt på Gunnarsons Specialkonditori på söder. Googla på tittägg om du vill se fler varianter. Jag upplever dom som väldigt ful-snygga och framförallt imponerande...


Sen åkte vi och köpte nya torkarblad till bilen (vilken skillnad!) och fyllde däcken med mer luft. Vi var på OKQ8 Globen efter ett tips från sambons systers man att dom brukar ha allt där. Om dom har allt vet jag inte (dom hade iof allt jag behövde), men vi fick hjälp av en sjukt trevlig tjej som hjälpte oss sätta fast bladen och allt, det kallar jag bra service! Guldstjärna! :)

Nu sitter jag och planerar inför bakningen och pysslet imorgon, ser fram mot organiserat kaos! ;) <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar