tisdag 5 mars 2013

Personligt och mysigt!

Den här roliga griffeltavlan med tillhörande kritor fick vi av min sambos syster! Den har ett hål för att man ska kunna sätta den på väggen, men eftersom vi inte börjat sätta upp något alls på väggen ännu så får den stå på bänken i köket. Vi kommer troligen att sätta upp vita tavelhyllor i köket vid matplatsen och då är det en given plats för griffeltavlan. I ett tv-program jag kollade på så såg jag en hel dörr målad med griffelfärg skymta förbi, det skulle vara en kul grej att ha inne i ett barnrum I framtiden... :)


Något mer som står på bänken just nu är en liten burk med mini-geléhallon från Lagerhaus. Visst är den söt? Tror jag måste köpa en till som jag kan använda till bakning för burkens etikett är ju som finast obruten ;)


Bakom geléhallonen står en snökula som jag skaffade och fixade med i julas för att ha som julpynt på mitt skrivbord på jobbet. Köpte den faktiskt på ICA Maxi när jag var där och handlade mat. Allt jag behövde göra var att skriva ut två bilder, klippa dom i rätt storlek och sen stoppa in dom i ett avsett utrymme i snökulan, myspys och personligt! När jag var liten gjorde jag helt egna snökulor av glasburkar, plastdjur och glitter..det kanske jag skulle prova igen till nästa jul...


***ENG***
Got this cute blackboard from my man's sister! Later when we put up shelfs on the wall in the kitchen I think this one should be placed there. In a tv-show I saw an entire door covered in blackboard paint, seems like super fun idea for a future kid's room...
Check out the mini candy! Super cute, got them at Lagerhaus. Behind them stands a snow globe. It's made to put an image in it so I made it as a cute personal x-mas deco for my desk at work. Brought it home now when x-mas is long gone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar