måndag 25 mars 2013

Mer classy påsk-pyssel...

För några dagar sen visade jag mitt påsk-pyssel av pappersblommor, rosa/vita fjädrar och små kycklingar och annat som jag hängde i fönstret. Jag skrev också då att jag ville prova att göra ett mer vuxet och mer classy (om det är möjligt) påsk-pyssel. Så jag köpte ett björkris och ställde det i en ganska hög kruka/vas och rotade fram gamla pyssel-grejer jag fick över när jag gjorde hårsmycken i somras. Jag började med att trä på blå trä-pärlor på riset, det såg nästan ut som ett blåbärsris ett tag :)


Sen satte jag i fjädrar med hjälp av ståltråd (smal/mjuk sådan är att föredra). Fjädrarna köpte jag på Panduro Hobby i somras men jag tror att man fortfarande kan köpa dom där. Och så gjorde jag en fluffig rosett av ett grått tygband och satte runt vasen, and that's it! Man skulle säkert kunna stoppa i mer saker, till exempel strasshängen, kycklingar i naturpapper eller glasägg, men detta var allt jag hade att tillgå som passade så jag stannade där!



Under kommande vecka väntar paketinslagning, påskäggsmålning och mer bakning! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar