tisdag 26 mars 2013

Lekfulla påsk-naglar...

När jag kollat runt lite på hur andra fixat sina naglar inför påsken så har jag hittat många roliga idéer, alla väldigt lekfulla och lite barnsliga, kycklingar, ägg och påsk-harar! Blev inspirerad av de söta små motiven så provade en egen variant idag. Gula toppar, kanin på en nagel och kyckling i ägg på en. Det var grymt pilligt men kul. Dock gillade jag inte nageln med kycklingen (kanske hade funkat för mig om jag bytt påskharen mot kycklingen och haft gula toppar på resten) så fick hjälp av sambon att ta bort det jag målat på tumnageln, målade gul topp där istället och målade överlack på alla.

Jag gjorde tidigare en tutorial på hur jag målar toppar, den kan du hitta här.



Har Du målat naglarna med påskmotiv? Skicka mig en länk, det vore kul att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar