fredag 15 mars 2013

Mysdag och Johan Falk

Idag har känts som en riktigt bra dag, vissa dagar känner man liksom ett lugn av glädje och idag är en sån dag. Det har inte hänt nått speciellt egentligen, allt har bara fallit på plats på något vis. :)
Vapiano öppnade i Skrapan idag så vi tog hissen ner och käkade pastarätten Funghi (med extra bacon om-nom) i sällskap med många andra från kontoret – mysigt!!!


Det har varit lugnt på kontoret idag pga festen igår (nej, jag tog aldrig nån Hotshot, tack och lov, dom var mycket lägligt slut när jag kom dit...). Det blir så mysigt i teamet när alla är lite mosiga, fredagsmosiga, bakismosiga, mysigt trötta liksom. På eftermiddagen hade vi kvartalsmöte som sen gick över i veckotraditionen – fredagsöl (eller fredagsmys som vattendrickande jag hellre kallar det) som även den var ovanligt mysig. Jag hade även på mig sportiga myskläder som jag taggat för redan igår...Sammanfattning: MYSIGT ;)

Sambon och jag chillaxar framför film och serier ikväll. Jag är väldigt nyfiken på nya Johan Falk filmen (med Joel Kinnaman bla.) eftersom jag i veckan lyssnat på P3 Dokumentärs senaste doku som handlar om Peter Rätz, en privatperson som infiltrerade kriminella gäng åt polisen. Kinnamans rollkaraktär Frank Wagner är baserad på Rätz och det gör mig nyfiken. Jag har ju sett Noll tolerans, Livvakterna och Tredje vågen men helt missat att det finns 11 filmer till (serie med långa avsnitt) efter det så vi provade att se den första av dom, Johan Falk: GSI, och vi blev glatt överraskade för vem handlade den filmen om, om inte Frank Wagner (Kinnaman)!:D Så nu är jag ännu mer taggad på nya filmen: Kodnamn Lisa!



Vi köpte äntligen Cheez Heartz så jag kan få dom out of my system, dom var goda och gulliga men nu är det bra. ;) Side note: Kolla vilket stort blåbär!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar