onsdag 6 mars 2013

Mellis-middag

Ibland orkar jag bara inte äta ordentlig middag. Ikväll gjorde ingen av oss det eftersom middagen lagade sig själv i ugnen men inte ville bli klar snabbt nog för oss vargar. Men en bra mellisliknande middag är inte fy skam den heller när den består av färska jordgubbar, walnötsbröd med philadelphiaost och kalkon, lätt vaniljyoghurt med pecannötter och torkade tranbär och det viktigaste: vatten (i vinglas såklart – vardaglyx!).


Walnötsbröd köper vi från Ica Maxi Nackas ”hembakt”-avdelning, det är jättegott och känns mindre konstlat än bröd som håller till 2018. Men det vore ju mycket häftigare att baka eget bröd hemma. När jag hittat ett recept jag gillar delar jag såklart med mig här!

***ENG***
Sometimes eating a real dinner isn't so tempting. Tonight we had no interest in the food cooking in the oven so we ate a afternoon snack, an awesome one though with fresh strawberries, walnut-bread with cream cheese and turkey, vanilla yogurt with pecan nuts and dried cranberries and the most important: water (in a wine glass ofc!). Sometime I will learn to bake bread, ofc I will share recipe when I find a good one!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar