måndag 18 mars 2013

Påsk-pyssel

De flesta måndagar brukar min sambo spela rollspel med några kompisar, då brukar jag roa mig med att baka. Idag kände jag mer för att pyssla och eftersom påsken närmar sig så blev det påsk-pyssel! Jag flätade gult garn och fäste gröna rosetter, vita blommor med guldglitter och kycklingar längs flätorna. Sen gjorde jag en typ tassle i änden med fjädrar, grönt band, gult garn och kycklingar. Dom blev rätt söta och sambon gillar dom... men de känns väldigt kitschiga (fast det visste jag ju att dom skulle bli, haha) och mer som pyssel med barn än pyssel med vuxna och jag hittade ett gäng riktiga fjädrar som jag använt vid tidigare smyckestillverkning så jag tror att jag ska göra ett till påsk-pyssel som är lite mer "classy" om nu ett påsk-pyssel kan vara det ;P

Här är några bilder från pysslet, var svårt att fota slutresultatet men hoppas det framgår hur dom blev ändå!




Imorse när vi var på väg till jobbet tvärstannade jag vid skytfönstret tillhörande Munken Konditori på söder. Blev helt tagen av deras roliga, underliga och extremt kitschiga bakverk, de satsar verkligen på påsk-skyltning! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar