måndag 11 mars 2013

Receptpärmen...

Som jag nämnde igår så vill jag sätta ihop en receptpärm/bok. Jag vill egentligen göra en som känns lite som en scrap book men jag har inte hittat någon 'stomme' ännu så tills dess så tänkte jag samla alla recept jag hittar och hittar på i en vanlig pärm med hjälp av plastfickor och vita papper. Har ikväll suttit och försökt bena ut vilka kategorier jag ska ha och i vilken ordning allt ska sitta och så.


Recepten jag stoppar i pärmen är till stor del urklipp ur tidningar som tex Buffé och olika träningsskrifter men även egna recept, recept jag fått av andra och recept avskrivna från böcker. Jag tycker att det är väldigt inspirerade att sitta och titta på bilderna och fundera över hur jag själv ska göra det sen när det väl är dags! :)

Apropå dags så måste jag bara berätta att en vän till mig äntligen satte sin son till världen idag, woop-woop-woho och hipp hipp hurra för det!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar