lördag 9 mars 2013

Bra initiativ, älskling!

Idag har min sambo bara kommit med superbra idéer! Först tog vi en promenad till stan, jättemysigt att få vara i solen, d-vitaminchock! Det blåste väldigt kallt dock så det var skönt att sen smita in på ett café. Matti valde Bagdad café som ligger på övervåningen på Medelhavsmuséet (i närheten av Kungliga Operan). Jag hade aldrig varit där men blev genast helt såld. Väldigt spännande och skönt att sitta i en sån miljö, montrar fyllda med små medelhavsstatyer, härlig anrik lokal och det ekande sorlet från muséebesökare. Sen att dom hade helt grymma mackor var ju bidragande orsak till min plötsliga förälskelse förstås ;) Jag åt surdegsbröd med chevré, parmaskinka och fikonmarmelad... mmm! Till kaffet tog vi en varsin pistasch-macaron. <3



Bussen vi tog hem har en hållplats precis utanför Chokladfabriken och eftersom sambon återigen fick en snilleblixt så kastade vi oss av och pep in där. För mig var det första gången jag var där, men jag var mäktigt sugen eftersom vi nästan varje morgon går förbi deras stora fönster på väg till jobbet. Vi skulle på middag hos Mattis syster så vi köpte på oss en gebort-påse och en liten påse som vi kan äta när vi känner för det. :)


Nu har vi kommit hem och min fantastiska sambo håller på att monterar dörrarna på vår nya garderob. Det blir stora spegeldörrar! Det har jag längtat efter länge. :) Jag kollar på Melodifestivalfinalen. Svårtippat i år vem som vinner...

Hoppas Din dag varit lika solig och fin och att kvällen blir nice! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar