onsdag 27 mars 2013

Att slå in paket - Kusinbarnet N

Under påskhelgen ska vi besöka min fina kusin. Vi bor ganska långt ifrån varandra och jag kunde inte närvara på hennes sons födelsedag, därför får han sin present nu i helgen istället. En liten fågel (min kusin) viskade i mitt öra att kusinbarnet blir jätteglad för Kinderägg! Så vi köpte Kinderägg. Jag hittade vanliga hönsägg som såldes i 4pack och faktiskt så är Kinderägg exakt lika stora som riktiga ägg i storlek M, tur!


Som en vän påpekade så tar det ju ungefär fem sekunder för både barn och vuxna att slita upp ett paket, det är jag faktiskt medveten om, men tar varje chans att pyssla till ett fint paket - det är så himla kul! Pappret jag valde till det här paketet är så snyggt och gulligt, älskar det, skulle kunna ha det inramat på väggen. Det är köpt på Lagerhaus. Mitt knep för att få en lite mer proffsig touch på paket är att vika den kant på papperet som kommer ligga ytterst, det blir lite snyggare och det döljer snabbt taggiga kanter efter otur med saxen.



Lagerhaus har väldigt många och fina presentsnören och dom kostar 10kr styck, dvs det är inte dyrt att välja snöre efter person/tillfälle/present. Jag älskar de spetsliknande snörena (det vita på bilderna) som de har, tror att de finns i några olika färger dessutom. De är fina att ha bakom ett annat, färgstarkare snöre. Först satte jag spetssnöret, fäste på undersidan med tejp. Sen rullade jag en liten tejpbit så att den blev dubbelhäftande, fäste sedan det blå bandet på tejpbiten så att den ska hålla sig på plats och fäste ihop ändarna på undersidan med hjälp av tejp.


Jag tycker att det är roligt att sätta något mer på paket än bara snören, en favorit är mottagarens första bokstav på tiltalsnamnet. Det är också kul med en chokladbit med ett budskap på eller passande motiv. I det här fallet målade jag en träbokstav (från Panduro Hobby) med Posca-pennor i svart och silver och limmade sedan fast den med ett hobby-lim (det brukar räcka med vanligt skol-lim men äggförpackningen gjorde ytan ojämn så jag tog i med det tunga artilleriet).


Sådär, klart! Att pyssla en fin utsida är kul, men jag är mest spänd på att få se vad han säger om innehållet ;) <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar