lördag 6 april 2013

Första balkongfrukosten!

Kände på mig att det kunde vara dags den här helgen och till min förtjusning hade jag rätt! Vi invigde balkongen, det är första gången vi använder den överhuvudtaget och det blev en succé. :) Fina sambon kokade kaffe, stekte ägg med basilika och lagade bacon i ugnen, han slängde även ihop en smoothie som vi hällde upp i champagneglas och pyntade med citronmeliss. Fruktbrödet från Saltå Kvarn fick självklart vara med, sambons med det traditionella pålägget ost (och smör) och mina med Philadelphia-ost och nyfunna kärleken Fikonmarmelad. Det blev jättevarmt och skönt (vi satt i linne och t-shirt, behövde inget långärmat, bara solglasögon) så gurkvattnet kom väl till pass det med. Mitt hår var blött efter duschen innan frukost, istället för att föna lät jag det torka i solen, inbillar mig att det ger en speciell mjuk textur till håret, och så doftar det ju så gott när schampodoften frigörs i värmen ;)



Nu har jag även städat balkongen så nu är det bara att fundera ut vad vi vill göra med den, om vi ska lägga nytt golv, ha växter och vilken möbellösning vi vill ha. Superhärligt med en stor balkong vänd mot morgon- och förmiddagssolen så vill göra nått fint av den!

Ha en fin dag i solen! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar