onsdag 3 april 2013

Blyertsteckning på arbetstid!

I art-teamet på jobbet har vi bestämt att eventbilderna till ett av våra spel ska ritas traditionellt, lotten faller på mig, kommer sitta några veckor och teckna bilder med blyerts och blå-penna hela dagarna - woho! :D Så skönt att få gå tillbaka till där jag började, till det mer intima pennan och pappret. Digitalt måleri blir aldrig lika personligt och nära för mig som en pensel mot en duk. Ska dessutom bli skönt att inte behöva stirra in i ett ljus (skärmen) hela dagarna. däremot måste jag försöka komma på hur i hela friden jag hela livet lyckats sitta bekvämt medan jag tecknar vid ett bord, haha. Dessutom fick jag lyxa till det lite och gå och handla lite material; sprillans stiftpenna, stift, sudd, pennvässare mm. Älskar mitt jobb <3


 Efter jobbet tränade jag ihop med en tjej från jobbet, det kändes väldigt skönt efter första dagen hukad över teckningar. Det var kul att träna med henne, hon ville se hur jag tränade och det är alltid kul att försöka förklara vad man gör eftersom man då förstår mer av vad man egentligen gör och vad man kan förbättra. Tror att vi båda kommer att ha träningsvärk både här och där, jag eftersom jag nog stajlade lite och hon för att hon gjorde övningar hon inte är van vid. Nu ska iaf jag och sambon mysa ner oss i soffan och kolla 5:e avsnittet av Vikings! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar