fredag 5 april 2013

Glamered...

Jag är jättesugen på att måla/rita vampyrer nu! Har alltid gillat vampyrer men glömt bort dom lite, nu har jag fått nytändning! Måste ta mig lite tid i helgen och måla eller åtminstone rita lite vampyrer. Dom är klyschiga, men ack så fina :)

Här är en gammal bild. Jag gjorde den 2010 tror jag, när jag satt på Rithuset som intern. En kompis ställde upp som modell så att det blev extra bra anatomi, målartekniken däremot har blivit långt mycket bättre sedan dess, tack och lov ;)


***ENG***
I really feel the urge to draw/paint vampires now! I've always liked vampires but have forgotten about them a bit, but I've been glamered! I just have to take me some time this weekend to paint or at least draw some vampires. They are a bit cheesy, but oh so pretty!

Above u can see an old painting, from 2010 I think, when I was an intern at Rithuset. The anatomy went great thanks to my friend and model, but the painting technique has improved alot, thank goodness. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar