söndag 14 april 2013

Vänner, blommor, hundar, sol!

En helg med vänner. Underbart! Igår åkte jag till min vän I och firade hennes födelsedag. Det tar bara en timme att åka till henne och ändå ses vi så extremt sällan bara för att det känns som att vi bor för långt ifrån varandra - skärpning! Det var jättemysigt med samtal och allt och inget, gudomlig blåbärspaj, korv med bröd och busiga hundar. Hon är florist och får därav massor med blommor när hon fyller år. De ljus-orange rosorna var från mig. Jag fick veta om spontan-firandet ganska sent så jag hade ingen present. Tur nog så stannar vår buss precis utanför Chokladfabriken, så jag hoppade på den, gick av och in på Chokladfabriken, köpte praliner, sprang över gatan till ett blomsterstånd som finns där varje dag och köpte rosor, sprang över gatan igen och hoppade på bussen. Dit och tillbaka på en halvtimme, haha. :)



Jag och sambon vill gärna skaffa hund, men att stoppa en hund i en lägenhet i sthlm känns inte ok. Parkettgolv ska inte vara det huvudsakliga underlaget för en hunds tassar. Men någon gång när vi flyttar till mer barn- och hundvänligt område så kanske det är dags... :) Efter i lördags är jag ännu mer sugen på att ha en vovve, både den vuxna lilla hunden och den tre månader gamla labradorvalpen var så extremt söta och roliga! <3


Idag har jag mest söndagsmyst med min vän M. Vi satte oss på bryggan nere vid vattnet och solen gassade. Med en liten fralla och latte så blev det ännu bättre. Härligt med dagar som får sväva iväg i solskenet. :)


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar