tisdag 2 april 2013

Veckans naglar - True Blood

För att kunna se de sista säsongerna av True Blood tillsammans så måste sambon kolla ikapp några säsonger, inte mig emot, det är kul att kolla om den från början! På jobbet lyssnar jag på ljudboken "Låt den rätte komma in", har sett filmen förut så det är intressant att lyssna på boken bakom filmen. Med så många vampyrer runt mig fick jag idén till veckans naglar! Jag valde att gå efter introt till True Blood, röd bakgrund och mörkröda (svarta) detaljer. Se exempel HÄR. Såhär blev det:


Jag googlade runt lite för att kolla på andras naglar med vampyr-tema och hittade en tutorial på blodstänkta naglar. Ny teknik? Måste provas! ;) Började med att grunda, röd topp på alla förutom en nagel som jag målade helt i rött. Sen tog jag (enligt tutorialen) ett sugrör som jag klippt av på mitten och doppade det i en klick svart nagellack som jag hällt ut på ett kuvert. När jag kunde se en hinna bildas över nedre öppningen på sugröret höll jag mynningen över den helt målade nageln och blåste i sugröret, det skapar då stänk-effekten, kul grej som måste övas på! När jag gjort det på två naglar målade jag ett smalt svart streck under de röda topparna. När allt torkat lackade jag med överlack, ta-da! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar